Lay-out

Logo

Het logo wordt altijd onderaan de lay-out gecentreerd, zowel horizontaal als verticaal. De grootte van het logo wordt bepaald volgens de verhouding (zie verder). De baseline van het logo moet verdwijnen als de breedte kleiner is dan 30 mm of 85 px.

Kader

De dikte van het kader wordt bepaald door de letter 'b' in het Bebat-logo. De afronding van het kader is gelijk aan de cirkel rond het Bebat-symbool.

  • A-formaten (staand): Breedte logo = breedte blad/4
  • A-formaten (liggend): Breedte logo = breedte blad/5

Headline

In lay-out gebruiken we een headline altijd zonder punt. Als het gaat over een headline die bestaat uit meerdere zinnen, gebruiken we wél leestekens. De headline dient steeds in 'bold' geplaatst te worden.

  • Font-style: Bold
  • Kleur: wit
  • Uitlijning: links
  • Marges: 3 x b


Subline

Voor subline wordt een streep geplaatst die uitgelijnd dient te worden met de headline. De ruimte tussen de streep en de headline wordt bepaald door de letter 'O' in dezelfde fontgrootte als de subline. De subline staat meestal in 'medium'.

  • Font-style: Medium
  • Kleur: wit
  • Uitlijning: links
  • Marges: 3 x b


Call to action

  • Een call to action wordt altijd geplaatst in een groen kader met afgeronde hoeken. De afronding is de helft van de afronding van het hoofdkader.
  • QR-codes staan altijd op een wit vlak, zodat er voldoende contrast is voor het scannen.

We raden aan om de groene balk niet voorbij het midden van de breedte van de pagina te laten komen.


Alternatieve call to action

Moet je meer tekst kwijt in je CTA? Dan kan je een alternatief gebruiken dat de hele breedte van het hoofdkader inneemt.

Partnercommunicatie

Bij een partnercommunicatie worden de logo's binnen de marges uitgelijnd. Het logo van Bebat wordt links geplaatst, met baseline.

Het partnerlogo komt rechts.

Verhouding Bebat/OVAM

Het links onderste puntje van het pijltje van Bebat staat gelijk aan de bovenkant van het logo 'OVAM' en de onderkant van het woord 'Bebat' staat gelijk met de bovenkant van het woord 'OVAM'.

Praktisch: hoe start je aan een lay-out?

  1. Bepaal de grootte van het logo. Deze hangt af van het logo van de deliverable. Zie deel 'specifieke richtlijnen'.
  2. Nu de grootte van het logo bepaald is, kan je de marges van lay-out bepalen. De marge van de witte rand is steeds 1 b. De marges van de tekst zijn meestal 2 maar in sommige gevallen '1'. Zie deel 'specifieke richtlijnen'.
  3. Bepaal de hoogte van de witte balk onderaan. Deze is steeds 3x de hoogte van de pijl in het logo.
  4. Indien het over een partnercommunicatie gaat dien je het bebat logo links uit te lijnen en het partnerlogo rechts (binnen de marges). Als er geen partner is, wordt het logo in het midden van de lay-out uitgelijnd.