Kleuren

Om een sterk Bebat merk te bouwen is het belangrijk om consequent te zijn, zelfs in de details. Kleuren en typografie dragen bij aan de herkenning van het merk Bebat. Het kleurpalet van Bebat is op basis van de merkpersoonlijkheid en de sectorspecifieke look en feel opgebouwd. Met dit kleurpalet is Bebat in staat de verschillende doelgroepen op een gerichte manier visueel aan te spreken.

Het specifieke gebruik van het kleurpalet is bepaald in functie van de verschillende doelgroepen B2C, B2B en scholen en bestaat uit brand kleuren en context kleuren.

Een gepersonaliseerd kleurgebruik voor verschillende doelgroepen/sectoren kan het beeld optimaliseren waarmee ze zich associƫren, zonder de identiteit van het merk te verliezen. Er is een visuele context gecreƫerd die de juiste sfeer en stemming kan produceren. Een specifiek personage wordt aangetrokken door het beeld en kan zichzelf identificeren met dit beeld. Let op dat de brand kleuren steeds aanwezig moeten zijn om de merkherkenning te versterken.

Het volledige kleurpalet van Bebat bestaat uit emotionele en rationele kleuren. Ook is er een balans in warme en koele kleuren. Elke kleur uit het palet wordt aangevuld met nuances. De betekenis van de kleur blijft dezelfde, haar tone-of-voice wijzigt.